poniedziałek, 26 września 2016

CIASTO PIERNIKOWE Z MASĄ BUDYNIOWĄ I KAJMAKIEM


Dość dawno nie wstawiałam żadnych przepisów, to dlatego, że byłam zajęta pracą i praktykami ze studiów, ale dzisiejszym przepisem chcę to wynagrodzić. Siedząc w domu i przeglądając przepisy mamy wpadłam na pomysł, żeby połączyć kilka z nich i tak właśnie powstało to pyszne (dość słodkie ) ciasto :) Zachęcam do spróbowania oraz do tworzenia własnych kompozycji, bo przez takie łączenie ulubionych i sprawdzonych przepisów można uzyskać naprawdę cuda :) Ja połączyłam słodką masę kajmakową z trochę mniej słodką masą budyniową, którymi przełożyłam kakaowe ciasto z nutą piernikową. Brzmi nieźle a jeszcze lepiej smakuje :).  Zapraszam do przetestowania.

Składniki na ciasto :
  • 2 szkl mąki
  • 3 jajka
  • 1 szkl cukru
  • 1 szkl mleka
  • 1/2 szkl oleju (u mnie rzepakowy)
  • cukier waniliowy
  • po 1 łyżeczce : cynamonu, sody 
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 słoika powideł śliwkowych (ok. 2/3 szkl)
Jajka ubić z cukrami, dodawać na zmianę mąkę z olejem. Zmiksować. Następnie dodać mleko i dżem ponownie zmiksować. Na koniec dosypać sodę, cynamon i kakao. Krótko zmiksować. Ciasto przelać do natłuszczonej blaszki (20 x 20cm). Piec ok 50 min w 200 st. Po ok.15 min zrobić na środku krzyż nożem, gdyż ciasto jest dość rzadkie i może powstać zakalec.

Składniki na masę budyniową :
  • trochę mniej jak 0,5 l mleka
  • 1 budyń śmietankowy
  • 3 łyżki cukru
  • 1 cukier waniliowy
Z podanych składników ugotować budyń zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Dodatkowo :
  • masa kajmakowa (u mnie orzechowa)
  • orzechy pokruszone (dowolne, ja użyłam ziemnych)
Upieczone i wystudzone ciasto przeciąć na 3 części. Pierwszą część umieścić w blaszce, na niej rozsmarować cienką warstwę masy (ok 1/2 puszki). Przykryć drugim płatem ciasta, ten z kolei posmarować masą budyniową. Ułożyć ostatni płat ciasta, rozsmarować resztę masy kajmakowej, całość posypać orzeszkami.

Smacznego :)



7 komentarzy:

  1. to już właśnie ten czas, kiedy piernikowe nuty wkradają się do kuchni :) Pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm... ależ to ciasto musi być pyszne, aż widać jakie jest słodziutkie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś pysznego, ale jeszcze musze poczekać. na razie zacząłem sie odchudzac z www.kcalmar.com Polecam, jako inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już się nie mogę doczekać gdy spróbuję tego przepisu. Mam nadzieję że też mi tak wyjdzie jak Tobie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie to wygląda, smakuje pewnie też nieźle ;-)

    Zapraszam do mnie :-) http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy budyniu nie trzeba utrzeć z masłem?wystarczy ugotować budyń i takim przełożyć?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jak tu nie jeść słodyczy, gdy tyle smaków w jednym przepisie! Muszę skosztować :D

    OdpowiedzUsuń